BestChat
top of page
WhatsApp%20Image%202021-02-01%20at%2013.
De ani de zile, taximetriștii se confruntă cu concurența neloială generată de companiile care oferă servicii de "ride-sharing" sau "transport alternativ".
Considerăm că legea trebuie să fie aplicată în mod echitabil și să fie aceeași pentru toți actorii din domeniul transportului de persoane.

Respingem categoric denumirea de "transport alternativ", deoarece acest tip de serviciu determină pierderi financiare semnificative pentru taximetriști, afectându-le veniturile zilnice. Acest lucru se datorează platformelor care activează în acest segment de transport și care practică prețuri de dumping, neconcurențiale, ceea ce este incorect față de serviciul de transport persoane în regim de taxi.

În contextul existenței a două legi care reglementează aceeași sferă de activitate, solicităm autorităților și Guvernului să inițieze procesul de comasare a acestor legi pentru a elimina ambiguitățile legislative. Totuși, această comasare trebuie să aibă la bază Legea 38/2003, care este o lege dedicată transportului în regim de taxi și închiriere, unde serviciul de transport alternativ se poate integra și adapta cerințelor legale existente.

Legea 38 prevede că licențele de taxi trebuie să respecte criteriul de 4 la 1.000 de locuitori. În mod similar, considerăm că și pentru serviciile reglementate de Legea 204/2019, licențele ar trebui să fie limitate. În plus, dacă serviciul de transport alternativ este destinat să suplimenteze transportul în regim taxi, acesta nu ar trebui să beneficieze de același tip de autorizare ca serviciul de taxi, având în vedere diferențele fundamentale dintre cele două.
Back to Top

© 2021-2025 by DAMALEX DRIVE

Screenshot_20210219_122527_edited_edited
bottom of page