Poate parea greu de inteles, insa Capitala Romaniei a fost invadata in ultimii trei ani de soferi al companiilor online Uber si Bolt care pur si simplu incurca traficul din Bucuresti.
Evident ca nu putem sa ne laudam nici cu performantele taxi-urilor galbene conduse in mare parte de dubiosi care premeditat nu vor sa conduca regulamentar, insa acestia sunt din fericire o mica parte.
DE CE SOFERUL DE BOLT SI UBER ESTE UN PERICOL?
In primul rand pentru ca el vine din provicie unde exista doar un drum cu o banda pe sens, si unde circulatia este relativ facila chiar si pentru un incepator.
Cand ajung in Bucuresti, acestia se vad pusi in fata unor situatii grele pentru ca aici avem bulevarde cu 6 benzi pe sens, aparent sensuri giratorii in care se cedeaza sau benzi de preselectie marcate pentru a fluidiza traficul, situatii in care acesti provinciali efectiv nu stiu ce sa faca.
Lipsa Politiei Rutiere de pe sosele este o alta cauza a accidentelor cu masini Uber sau Bolt, politistii stand in birouri pentru ca acolo este cald si bine.
Realitatea crunta pentru bucuresteni este ca acest oras a fost invadat de soferi din provincie care “se pierd” cand vad 50 de masini la semafor noaptea, sau cand merg in paralel cu ei alte cateva sute de alte masini pe un sens unic pecum Soseaua Kiseleff cu 4 benzi pe sens.
Si da, nu sunt ei de vina pentru ca nu au mai fost pusi in astfel de situatii, experienta si viata in “orasul mare” fiind principalele avantaje ale unui sofer de ride sharing riveran fata de cel venit din exterior.
TAXI SAU RIDE SHARING?
La aceasta intrebare putem raspunde din proprie experienta, respectiv tot timpul ride-sharig pentru ca masinilor lor sunt mai noi, mai curate si au si un tarif mult mai mic decat cel al taxi-urilor galbene.
Insa chiar si asa, lipsa de exeprienta a acestor soferi de Uber sau Bolt te face repede sa te razgandesti si sa alegi un Taxi galben pentru ca in 90% din cazuri acesta este condus de un bucurestean, iar masina are o polita de asigurare in caz de accident ( fiind taxi licentiat,art. 45 din Ord 5/2010 al CSA).
Singura situatie cand trebuie sa refuzi un taxi de genul Uber sau Bolt, este atunci cand la comanda vine o alta masina decat cea din aplicatie, respectiv soferul face taximetrie cu un cazan fara mentenanta la zi doar ca sa nu-si strice masina buna intregistrata initial.
DIN CE IN CE MAI MULTE ACCIDENTE CU UBER SI BOLT!
Statisticile arata ca Bucurestiul are aproaximativ 30.000 de soferi de Bolt si Uber in trafic, masini care circula chiar si in trei schimburi, si care la un moment dat vor produce un accident.
Din pacate, in ultimii ani foarte multi soferi de Bolt sau Uber au fost implicati in accidente rutiere pentru ca aceste companii nu chestioneaza gradul de experienta al soferului care aplica, adica poate conduce un sofer venit din nu stim ce sat din afara Capitalei care o experienta ZERO.
In toate tarile civilizate soferii care sunt integrati in transportul public (si taxi-ul chiar asta este), trebuie sa fie supervizati de organisme speciale cu testari periodice pentru a nu periclita viata cetateanul de rand.
Articol preluat de pe www.autolatest.ro
Un articol interesant cu mentiunea ca folosirea cuvantului "taximetrie" sinonima acestor srrvicii gen Uber si Bolt nu este corecta deoarece aceste servicii nu sunt incadrate in sfera serviciilor de transport public si prin urmare nu au aceleasi drepturi si obligatii ca noi .