BestChat
top of page
Caută
Poza scriitoruluiAsociatia Soferilor de Taxi

Explicatia serviciului de transport alternativ raportata la cerintele noastre de modificare a legii 204/2019

Mai jos prezentam si noi textul inaintat de aceasta coalitie de digitalizare care reinventeaza roata si caruta in sistemul de transport din lume ...


Tinem sa precizam ca acest material poate fi tratat ca un pamflet , ca faptele relatate aici de anumite entitati nu au nici o legatura cu viata social / economica reala si ca ne rezervam dreptul ca in data de 07.02.2024 sa dam un raspuns ferm la tot acest material.


Lectura placuta si va rugam sa aveti la indemana un extraveral preventiv !


P.S. Ne rezervam dreptul la replica fata de aceasta scrisoare deschisa si vom alege si noi sa inaintam raspunsul nostru acolo unde "Coalitia pentru Economia Digitala" a depus aceste "scuze" fata de serviciul de taxi .


Domnului Marcel CIOLACU, Prim-Ministru al României

Domnului Sorin GRINDEANU, Ministrul Transporturilor și Infrastructurii

Domnului Bogdan IVAN, Ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării

Domnului Mihai GHIGIU, Șef al Cancelariei Prim-Ministrului

Domnului Minel IVAȘCU, Consilier de Stat, Cancelaria Prim-Ministrului

Domnului Dragoș VLAD, Președintele Autorității pentru Digitalizarea României


Subiect: Aspecte referitoare la transportul alternativ cu autoturism și conducător auto


Domnule Prim-Ministru,

Domnilor Miniștri,

Domnilor Secretari de Stat,


Asociația Coaliția pentru Economia Digitală, organizație independentă care reprezintă principalii operatori de platforme digitale de ride sharing și ride hailing din România, Uber și Bolt, apreciază deosebit eforturile Guvernului de a asigura o dezvoltare economică sustenabilă a României, pe principii moderne, europene, în interesul cetățeanului. În acest sens, reglementarea serviciilor de transport alternativ, în 2019, a adus România în rândul țărilor dezvoltate care au înțeles și au adoptat modelele economiei colaborative, oferind cetățenilor atât o alternativă facilă și modernă de transport urban, cât și o modalitate de a obține venituri într-un mod transparent și flexibil.


Reglementarea serviciilor de transport alternativ cu sofer a generat probabil cea mai mare evaziune fiscala produsa pe teritoriul României.

Veniturile obținute prin intermediul acestor platforme nu sunt declarate iar prejudiciile aduse statului roman sunt de ordinul milioanelor de euro.

Chiar zilele trecute ANAF a mai comunicat un prejudiciu de cateva milioane de lei in urma unui control la o flota care efectua servicii de transport nefiscalizate cu muncitori neînregistrati la ITM .


În prezent, conform datelor estimate, peste 3 milioane de români folosesc aceste servicii la nivel național, în 30 de orașe ale României. Iar conform Autorității Rutiere Române, peste 50.000 de autoturisme sunt autorizate pentru a efectua transport alternativ în România.

Toate aceste date confirmă interesul românilor pentru acest tip de transport, care aduce beneficii sociale și economice deosebite și încurajează pasagerii să folosească mijloace de transport alternativ în detrimentul celor personale.


Interesul românilor pentru acest tip de transport este justificat prin reducerile de pret subventionate din câștiguri neimpozitate, nefiscalizate, nedeclarate sustrase de la plata oricărei taxe pe care ceilalți jucatori din piața transporturilor nu le pot sustine.

În acest context, nu putem decât să observăm cu îngrijorare noile încercări ale unei minorități, care susține că reprezintă industria de taxi, de a promova schimbări legislative care ar duce la desființarea acestui tip de transport, cu efecte economice și sociale deosebite.


Nu dorește nimeni desfintarea acestor servicii de transport alternativ cu sofer !

Taximetristii deveniți astfel " MINORITARI " prin concurența neloiala doresc doar ca aceste platforme si șoferii lor sa plătească impozite și taxe asa cum restul românilor plătesc fiind inregistrati la ANAF .


Aducem aminte că încercări similare promovate în 2019, înainte de legiferarea transportului alternativ, au creat o emoție socială deosebită și peste 400.000 de români au semnat în numai trei zile o petiție de suport a acestui tip de servicii.


Repetăm : NU dorim desfintarea acestor servicii de transport alternativ , dorim fiscalizarea curselor in asa fel incat sa putem concura loial pe acelasi segment avand in vedere ca taxiurile sunt conectate in timp real la serverul ANAF și transmit zilnic raporturile fiscale cu absolut toate incasarile.

Platformele Uber si Bolt nici macar nu înregistrează cursele prin filialele din România sustrăgându-se impozitelor si taxelor locale.

Despe flotele partenere nici nu încape discuție, evaziunea si munca nedeclarată sunt la ordinea zilei constatate la orice control.


Vă rugăm să observați, de asemenea, că această industrie nu a recurs niciodată la gesturi extreme, de blocare a traficului, cu toate că zecile de mii de masini care sunt autorizate pentru transport alternativ, cât și cei 3 milioane de români care folosesc acest serviciu ar fi putut constitui un instrument major de presiune. Am preferat întotdeauna dialogul civilizat protestelor de stradă.


Din contra, zilnic Bucureștiul este blocat cu aproximativ 35000 de vehicule poluante,majoritatea mai vechi de 10 ani care vin la Capitală din toate judetele tarii producand poluare la cote alarmante si aglomerare inclusiv prin parcările pe unde asteapta curse.

Practic 35000 de locuri de parcare sunt ocupate prin rotatie de masini care nu plătesc taxe in București .


Platformele digitale care intermediază serviciile de transport alternativ oferă o transparență totală a operațiunilor. Acest lucru permite autorităților statului să intervină imediat, cu maximă eficiență, atunci când sunt constatate deficiențe. Acest lucru este imposibil în cazul transportului în regim de taxi, acolo unde digitalizarea nu a pătruns încă.


La adăpostul acestor platforme au luat nastere flote cu mii de masini care la 3 luni schimba firmele si infiinteaza altele astfel ocolind plata tva, nu fiscalizeaza cursele efectuate prin aceste platforme si nu înregistrează șoferii la ITM

Firmele de taxi sunt conectate în timp real la ANAF, la fiecare sfârșit de tură se trimite automat raportul fiscal către ANAF PRIN INTERNET

Pe premisa “ Cine a fost primul oul sau gaina ? “  tinem sa precizam ca serviciul de taxi inca din anul 2010 beneficia de digitalizare avand aplicatie care facea legatura intre sofer si client cu date de contact si estimarea timpului de sosire a autoturismului ... Dar sigur toate aceste aspecte nu aveti de unde sa le cunoasteti din moment ce " NU " aveati in plan " COTROPIREA " acestei tari cu aplicatia dvs. INOVATIVA !


Platformele au colaborat si colaborează cu instituțiile de control în permanență și oferă informații detaliate atunci când acestea sunt solicitate. Dacă vedem astăzi mai multe probleme fiscale la operatorii de transport alternativ decât la cei care operează servicii de taxi, acest lucru se datorează transparenței și trasabilității operațiunilor serviciilor de transport alternativ.


Platformele Uber si Bolt au fost avizate grăit iar în acest moment nu înregistrează nici o cursa prin intermediul filialelor deschise in România .

Practic nu inregistreaza fiscal cursele  dar sifoneaza 25% din orice curse către Olanda și Estonia.

Avand in vedere faptul ca inregistrarea pe aceste platforme se face exclusiv digital putem concluziona ca oricine cu acces la internet poate falsifica si intra cu usurinta in acest serviciu.


In legatura cu propunerile de modificare a OUG 49/2019 promovate de reprezentantii serviciului de taxi va rugam sa tineti cont de urmatoarele :


1.Modelul de funcționare a celor două tipuri de servicii, transport alternativ, respectiv taximetrie, este diferit. Transportul alternativ nu este un serviciu public de transport. Prin urmare, nu beneficiază de facilitățile acordate serviciilor publice de transport, de pildă nu pot circula pe benzile special dedicate transportului public de persoane în orașe și nu pot lua comenzi din stradă, ci doar prin intermediul aplicațiilor. Vă rugăm să notați că în anul 2021 a existat o inițiativă legislativă care dorea să ofere dreptul serviciilor de transport alternativ să circule pe benzile rezervate transportului public. Coaliția pentru Economia Digitală a fost invitată la dezbaterile Comisiilor parlamentare și și-a exprimat un punct de vedere negativ referitor la o asemenea modificare a OUG 49/2019.


Nici nu aveți cum sa circulați pe benzile bus deoarece efectuati un transport privat inchis publicului intr-o aplicație digitala.

Nu aveți cum sa utilizați benzile destinate transportului public local chiar daca v-ati dori !

In anul 2019 cand ati fost legiferati la MDRAP ati sustinut cu tarie ca nu sunteti incadrati la serviciu de transport iar la 2 ani diferenta ati depus mai multe proiecte legislative prin care invocati ca efectuati un serviciu de transport si ca aveti necesitatea de a circula pe benzile de transport public local .


2. Consiliul Concurenței vorbește în „Raportul privind segmentul serviciilor de transport alternativ”, realizat în anul 2022, despre liberalizarea pieței de taximetrie pentru a asigura elemente echitabile de concurență pentru industria de taxi. Mai mult, de-a lungul timpului Consiliul Concurenței a stabilit deja că multe din restricțiile aplicate serviciilor de taxi sunt neconcurențiale și afectează interesele consumatorilor.

A replica aceleași limitări neconcurențiale și serviciilor de transport alternativ reprezintă o dublă încălcare a intereselor consumatorilor și promovarea acelorași erori de logică economică.

Considerăm că este important ca fiecare industrie să poată să-și analizeze propriul cadru de reglementare și să vină cu propuneri pentru îmbunătățirea acestuia.


Noi NU vrem reglementari tehnice care sa imbunatateasca ceea ce faceti în România .

Vrem doar să plătiți taxe așa cum plătesc restul românilor !!!


3. În ceea ce privește modalitatea în care este deținut autoturismul prin intermediul căruia se furnizează serviciul de transport alternativ, este important de subliniat din nou faptul că transportul alternativ și serviciile de taxi sunt două modele de afaceri diferite. Serviciul de transport alternativ este furnizat în proporție covârșitoare cu mașini proprietate privată a conducătorilor auto.


FALS TOTAL !!!!


Contractul de comodat facilitează evaziunea fiscala in forma continuata deoarece flotele sau mai bine zis căpușele, aceste srl-uri fără active nu detin in proprietate vehiculele ceea ce le permite sa inchida firmele dupa bunul plac fara nici o repercursiune.

Practic nu au bunuri in proprietate deci nu pot fi executate silit.


4. Nu există nicio justificare economică sau juridică pentru care un automobil ce poate fi utilizat în transportul alternativ să fie deținut exclusiv în regim de proprietate sau leasing


Contractul de comodat produce cea mai mare evaziune fiscală prin nedeclararea veniturilor provenite din inchirierea acestor vehicule.

O persoana deține un vehicul pe care îl inchiriaza la negru prin contract de comodat nefiscalizat, chiria unui vehicul incepe de la 400 lei săptămânal si ajunge pana la 1600 lei săptămânal sau chiar mai mult dar aceste venituri nu sunt declarate la Fisc .

Atata timp cat in legea 38/2003 nu se permite comodatul nu vedem de ce serviciul de transport alternativ sa fie diferit de o lege deja existenta. 

Legat de legea deja existenta Curtea de Justitie a UE a decis inca din 2019 ca acest serviciu “ TREBUIE REGLEMENTAT “ de fiecare tara și trebuie sa se supuna reglementariilor deja existente . 

Nu ati inventat apa calda și nici roata 5 de la caruta asa ca daca doriti intradevar sa activati pe teritoriul acestei tari trebuie sa acceptati legiile și reglementariile fiscale existente.

 

5.Limitarea numărului de autorizații de transport alternativ pe modelul numărului limitat de licențe de taxi eliberate de către autoritățile locale nu are o justificare atât timp cât transportul alternativ nu este un serviciu de interes public. O astfel de limitare nu ar face decât să lase fără venituri zeci de mii de români și să lipsească de o alternativă de transport alte câteva milioane. De altfel, nu prin limitarea ofertei se poate asigura un mediu concurențial echitabil, în condițiile în care este evident că acesta este rezultatul cererii populației, ci prin liberalizarea pieței, așa cum a sugerat și Consiliul Concurenței.


Activitatea de taxi este astfel dimensionata încât să asigure un echilibru privind satisfacerea serviciilor de transport local de persoane realizat cu autobuze,troleibuze , microbuze, tramvaie și metrou.

Unde se incadreaza serviciul privat de transport alternativ cu sofer ?

La ce este alternativ acest serviciu ?

Unde staționează 35000 de vehicule de transport alternativ adunate in București din toate judetele tarii?

Ce nivel de poluare aduc Bucureștiului și altor orase aceste vehicule care majoritatea nici macar nu sunt inmatriculate acolo unde isi desfășoară activitatea?


6. Transportul alternativ este complet fiscalizat, iar taxele plătite de acest domeniu, ușor identificabile în datele publice disponibile la Ministerul de Finanțe, depășesc cu mult cuantumul taxelor plătite de operatorii serviciilor de transport public în regim de taxi.


Platformele de transport alternativ nu inregistreaza operatiunile de transport pe care le efectuează pe teritoriul României printr-o filiala înregistrata la Registrul Român de Comerț.

In concluzie NU sunt fiscalizate in România așa cum susține acest reprezentant.


Dincolo de aceste observații, suntem convinși că orice reglementare poate fi îmbunătățită, la fel cum și noi toți, cei implicați în domeniul transportului alternativ, încercăm să ne îmbunătățim activitatea, transparența și calitatea serviciilor în mod constant. Dar credem cu tărie că acest lucru trebuie făcut în urma unor analize de impact.


Nu dorim decât sa plătiți impozitele și taxele aferente veniturilor obtinute în urma serviciilor de transport .

Nu este vorba de nici o analiză de impact .

Trebuie sa plătiți taxe așa cum fac restul românilor .

Noi nu cerem decat sa plătiți taxele de care fugiți prin diferite inginerii financiare.


Am fost întotdeauna un partener onest de dialog și suntem deciși să rămânem în continuare alături de autorități în eforturile comune de a asigura un cadru de reglementare cât mai eficient, în interesul românilor și al economiei, în general.


Si noi susținem cele scrise si ingrosate pentru a va ajuta să deveniti mai eficienți în plata taxelor aferente activității pe care o desfășurați în România .


Cu stimă, Serviciul de taxi national

PLATITOR DE TAXE SI IMPOZITE IN ACEASTA TARA !

600 afișări

Postări recente

Afișează-le pe toate
bottom of page