Astazi a avut loc la primarie sedinta pentru modificarea regulamentului cadru 178/2008 asociatia fiind reprezentata de catre dl.Cristian Coman.
In sedinta sa discutat punctual pe subiectul modificari regulamentului cadru 178/2008 dar au aparut si alte puncte interesante care ar trebui modificate.
Dl. Radu Viorel a cerut modificarea urmatoarelor articole din regulament :
Art. 3 litera m indicativul taxi trebuie sa fie corespondent cu numarul de licenta detinut de transportator.
Art.12 alin.1 Culoarea autoturismului sa fie culoarea prevăzută în cartea autoturismului.
Abrogarea art.58 din regulamentul cadru 178 privind obligația statiei radio emisie recepție.
O alta observatie a fost facuta de Vasile Ștefănescu care a subliniat că ar fi benefic ca aceste licențe de taxi să revină persoanelor fizice.
De asemenea a precizat faptul că transportul alternativ face o concurenta neloiala și trebuie modificata legea transportului alternativ deoarece nu există limitare care este absolut necesară.
Să punctat la criteriul de departajare clasificarea normelor de poluare cu specificația că nu avem infrastructură pentru încărcarea mașinilor electrice.
Pe langa acest aspect să punctat faptul că taximetristul nu poate să își achiziționeze un autoturism electric .
La fel că și dl. Vasile Ștefănescu și dl. Dincă Bogdan a susținut ideea de limitare și reglementare corecta a serviciului de transport alternativ .
Dl. Gafita Andrei a punctat vechimea autoturismelor din transportul alternativ care fac o defavoare serviciului de taxi .
Acesta a mai precizat ca mulți dintre taximetriști care au mașini electrice vor să renunțe la aceste mașini în favoarea mașinilor cu norma de poluare Euro 6 deoarece nu există infrastructură pentru încărcarea lor .
Propunerea dl. Andrei Gafita a fost ca punctajul euro 6 sa fie apropiat de punctajul mașinilor hibrid sau electrice.
Dl. Porumb Ciprian a susținut propunerea dl-ui Andrei Gafita referitor la punctele atribuite mașinilor cu norma euro 6 .
In ședință sa pus în vedere de asemenea și ajustarea tarifului.
Dl. Chivu Constantin a punctat normele de poluare și tariful real al taximetristului faptul că nu există tarif de noapte și extraurban .
Dl. Sălceanu Constantin Gabriel a susținut propunerea dl-ui Radu Viorel referitoare la modificarea culori autoturismului de taxi cât și faptul că suntem hăituiți de autorități în lipsa statiilor taxi.
Dl. Gabriel Stavilaru și dl. Cornel Pop au menționat la punctul C8 peretele despărțitor este o problema in sensul ca trebuie agreat și confecționat cu măsuri de siguranță .
Pe langa asta mașinile nu au tubulatura pentru aer condiționat ceea ce vara este un disconfort pentru client .
In prezenta sedinta dl. Stelu Gabriel avand calitatea de presedinte al unui ONG pentru persoane cu dizabilitati a precizat ca este necesar ca serviciul de taxi sa aibe si autoturisme pentru persoanele cu dizabilitati si ca organele de control ale primariei ar trebui sa ia act pentru a elimina soferi care fac un deserviciu si nu respecta clientul de taxi.
Update : Domnul consilier general Catalin Deaconescu a considerat ca dotariile standard nu ar trebui punctate excesiv si a precizat ca puncatam cam mult investitiile mici in parc auto si pe aceiasi idee de "punctaj mare" pentru verificarea timpului cat sta autoturismul la dispozitia clientului.
Totodata a precizat ca ar dori ca punctajul sa fie mai ridicat pentru masinile electrice sau hibride .
Am remarcat in atitudinea lui si in remarca facuta la serviciul de transport altenativ un sinonim a serviciului de taxi ceea ce nu poate fi adevarat si fapt cu care noi nu suntem de acord.
Spre finalul sedintei am avut un participant la discutie care a precizat ca la dezbatere au participat decat reprezentanti ai asociatiilor si patronatelor si ca "omul din strada" nu este reprezentat . Facem o precizare care credem ca ar elucida acel comentariu in sensul ca omul din strada , soferul de taxi are dreptul de a fi reprezentat la aceste discutii de catre asociatiile existente si constituite legal . Nu la oprit nimeni in a se afilia intr-o asociatie care sa ai spuna parerea si care sa lupte pentru drepturile lui. Totusi sustinem remaca lui referitor la transportul alternativ si problema statiilor de taxi.
In incheiere domnul Nicusor Dan ne-a promis ca o sa tina cont de toate sugestiile noastre si ca in cel mai scurt timp va propune consiliului general o varianta de regulament astfel incat sa poata fi scoase in piata cele 2700 de licente.
Speram ca asa cum sa promis in sedinta asociatiile sa fie invitate la o dezbatere mai ampla a tuturor propunerilor noastre si impreuna sa gasim o forma finala si corecta a acestui regulament .